Boknings och resevillkor

Allmänna boknings och resevillkor

RESEVILLKOR FÖR HOTELL, LÄGENHETER, VANDRARHEM, CAMPING- & PAKET

Priserna är angivna i svenska kronor utom där annat särskilt anges.

Priserna baseras på valutasituationen. Vi reserverar oss för ändringar betingade av pris- och kursförändringar utanför vårt inflytande efter detta datum samt för tryckfel.

Bokningen blir bindande så snart den bekräftats muntligt eller skriftligt av bokningsstället. Vid bokning debiteras den totala summan direkt. Vissa aktiviteter som konserter, transporter och liknande kan heller inte återbetalas.

Avbokning och ändring kan göras mot en kostnad senast 30 dagar innan ankomst, OBS! Rabatterade båtbiljetter är ej återbetalningsbara eller avbokningsbara, i vissa fall går rabatterade biljetter att ändras mot en kostnad.

 

Särskilda bokningsvillkor gäller för bokning av stugor, dessa kan ej avbokas eller återbetalas senare än 90 dagar innan ankomst.

Kan resan inte utnyttjas av skäl, som är giltiga enligt de allmänna resevillkoren, återbetalas hela bokningsbeloppet med avdrag för en av Team Bornholm fastställd avbeställningsavgift på 200 kr samt avbeställningsskyddet. Sjukdom eller andra allvarliga incidenter måste kunna styrkas med intyg och vara Team Bornholm tillhanda senast 10 dagar efter avbeställningen. Ej använda biljetter och liknande måste återsändas snarast. Ovan gäller om du köpt avbeställningsskydd genom oss i samband med din bokning.

Resenären frigörs inte från betalningsansvar, även om han/hon på grund av force majeure (krig, atom- och naturkatastrofer eller liknande) blir förhindrad att utnyttja resan.

Efter stugvistelsen beräknas el-/förbrukningskostnader och faktureras kunden i efterhand.

Teknisk arrangör är Team Bornholm AB.

För samtliga bokningar gäller SRFs villkor för paketresor

Reklamation. Ev. klagomål skall framföras till ansvarig hotellchef eller dennes ombud så snart som möjligt. Får Ni inte rättelse av problemen så kontakta Team Bornholm per tfn. +46 411 558720.

Reklamationsrätten är förlorad om Ni inte meddelar uthyraren på plats. Lämnar Ni semesterbostaden utan att arrangören haft rimlig tid att lösa problemet mister Ni er rätt till kompensation. Ev. anspråk på kompensation skall vara Team Bornholm skriftligen tillhanda senast 30 dagar efter hyrestidens slut.

 

Bokningsvillkor för stugor

Team Bornholm AB förmedlar kontakt för semesterlogi mellan kunder och arrangörer. Team Bornholm AB är enbart förmedlare och ej arrangör för privata stugor.
Vid bokning erhåller du en e-postbekräftelse från förmedlaren Team Bornholm AB. All ytterligare information erhåller du från den aktuella researrangören eller från Team Bornholm AB i funktionen av resebyrå.

Bokning sker på grundval av objektbeskrivningen som bygger på uppgifter från arrangören. Bestämmelser kring slutrengöring, städning, sängkläder och el/förbrukningskostnader som tillkommer hittar du i uthyrarens allmänna villkor.
Betalningen av hyran sker via kreditkort direkt vid bokning.
Om det uppstår oväntade svårigheter under din vistelse eller om boendet ej är i gott skick, måste du omgående kontakta den ansvarige arrangören/uthyraren Novasol +45 31 304 55 70. Vid kontakt med NOVASOL utanför normala öppettider vänligen Ring Hotline +45 97 97 57 57

Hej!

Molslinjen tar över rutten Ystad – Rönne för resor från September. Reser du ut före 1:a Sep och hem efter 1:a Sep så behöver du boka olika rederier och då i 2 steg. Välj enkel utresa med Faergen och hemresa med Molslinien som tillval när du kommer till varukorgen. Ring oss på 0411-558720 eller maila till [email protected] om du behöver hjälp.